تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

عرض سلام و خوش‌آمد

گفتمـان "ولایـت مطلقـه فقیـه" یعنی ..
اگـر مَردیـم از اصلاح سبـک زنـدگی، عـزم
در تغییر، از عمل و رسم اسلامی‌ بگوییم.
نـه شـناسـنـامـه، یـغـه، ریـش و انگشتـرِ
تمـام عقیـق‌مـان!

کاربردی حرف بزنیم ..
مُصلِحانه عمل‌گرا باشیم ..
اسلام را تکه تکه اجرا نکنیم!

#قانون‌گرایی، #عدل‌خواهی، #مطالبه‌گری
#ظلم‌ستیزی، #کارتشکیلاتی، #بصیرت‌
#اصلاح_سبک_زندگی_الزامیست.

اللهم احفظ‌ امامنـاالخامنـه‌ای
اللهم عجل لولیـک الفـرج مهدی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

لطفاً ، تنها مجازی نباشیم

شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ب.ظ

تماماً شبکه ی اجتماعی ،، 
اینجا ، اونجا ، آنجا ، اینطرف ، اونطرف .. 
اما مشکل اینجاست که کسی گوش نمیده ،، 
مجازی باشیم ، منزوی باشیم و فریادی هم اگر زدیم .. 
باشد تا رستگار شویم در این فریاد زدن هایِ خود شنو . 

خوب میشد اگر #مجازی بحث میشد اما #حقیقی عمل ،، 
همین چیزی که عرض شد هم ، مجازی بود ؛ کو عمل ؟ اخم 
==========================================
• مجازی شدیم، مجازی موندیم ، مجازی مردیم اما تغییری حاصل نشد .(حیف) •

  • اصولگرای اصلاح طلب

حمایت از تولید ایرانی ، شرطی از شروط اساسی

جمعه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۳۲ ق.ظ

«وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَی ءَامَنُواْ وَ اتَّقَوْاْ لَفَتَحْنَا عَلَیهْم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ

و اگر اهل شهرها و آبادی ها ایمان می آوردند و تقوا پیشه می کردند،
برکات آسمان و زمین را بر آن ها می گشودیم. «اعراف / 96»

انقلاب اسلامی یک اتفاق نبوده و نیست،بلکه آغاز یک تحول عظیم هست،که برای رسیدن به آرمان مدنظر،باید دریک چارچوب معین ومراتب مدون شده،تحقق شروطی لازم برای رسیدن به افقِ فرض شده رو داشته باشه.در هیچ بخش از کلام نور و حتی در یک آیه هم جواز وابستگی در هر جنبه به غیر ، قابل مشاهده و تفسیر نیست. در آیه ای که ارائه شد هم به روشنی شاهد لحن امر[دستوری]خداوند هستیم به مسلمین تحت عبارت «‫#‏تقوا‬». این تقوا برای مسئولین به معنای انظباط و جهاد مدیریتی بوده و برای امتِ اسلامی هم به معنای ‫#‏حمایت_از_تولید_داخلی‬ [درون امت اسلامی].

• به حکم کلام خدا و به تبعیت از مقام ولایت ، چقدر عامل هستیم ؟

‫#‏امام_خامنه‌ای‬(مدظله العالی):
من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند. شما مصنوعات خارجی را که مصرف میکنید، در واقع کمک میکنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی،آن کارگر خارجی،آن سرمایه‌دار خارجی، مدام بیشتر بشود و تولید داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد.

« بیانات در دیدار مردم آذربایجان 1393/11/29 »

‫#‏تولید_داخلی‬ ‫#‏کالای_ایرانی‬ ‫#‏حمایت_از_کالای_ملی‬ ‫#‏تقوا_مداری‬ ‫#‏امت_اسلامی‬ ‫#‏احیای_تمدن_اسلامی‬

  • اصولگرای اصلاح طلب

لوح و قلم | کالای ایرانی

پنجشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۳۲ ب.ظ

 «لوح و قلم» عنوان مجموعه‌ی نماهنگ‌هایی است که در آن تلاش می‌شود تا با استفاده از روشی نو، مفاهیمی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را با مثال‌های تصویری ساده‌ای در اختیار مخاطبان قرار دهد. رهبر انقلاب در اولین روز سال ۹۴ مهمترین هدفی را که مردم و مسئولان امسال باید مورد اهتمام ویژه قرار دهند، تقویت تولید داخلی دانستند و بر سوق‌دادن سرمایه‌ها به سمت تولید و مصرف محصولات داخلی تاکید کردند.

به همین مناسبت، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR نماهنگ «کالای ایرانی» را که سومین محصول از سری نماهنگ‌های «لوح و قلم» است، منتشر می‌کند. بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشگاهیان سمنان درباره‌ی «اهمیت و آثار خرید کالای ایرانی»، محور این برنامه‌ی «لوح و قلم» را تشکیل می‌دهد. این نماهنگ را در ادامه مشاهده و از لینک‌های زیر دریافت کنید.

• دانلود کلیپ با کیفیت های مختلف در ادامه ی مطلب 

  • اصولگرای اصلاح طلب

کالبدشکافی فتنه 88

چهارشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۰۷ ب.ظ

«کالبدشکافی فتنه هشتاد و هشت»، شامل نمایه‌ی بیانات رهبر معظم انقلاب از اول فروردین سال ۸۸ در حرم امام رضا (ع) تا سخنان ایشان در جمع مبلغان مذهبی در آستانه ماه محرم است. این کتاب با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب در قالب نمودار درختی در پنج فصل تنظیم شده است که در فصل اول شاهد سخنان رهبری پیش از انتخابات هستیم که در آن به وظیفه‌ مردم، نامزدها، چالش‌های پیش رو و آسیب‌های احتمالی پرداخته شده است. فصل دوم، مواضع، تحلیل‌ها، آسیب‌شناسی،توصیه‌هـا
و هشدارهای ایشان در فاصله‌ی انتخابات تا نمازجمعه تاریخی29 خرداد را در بر می‌گیرد.

ماجرای فتنه و جوانب آن و همچنین راهکارهای رهبری برای خروج از فضای فتنه فصل سوم این کتاب را تشکیل می دهد.
فصل چهارم به موضوع بصیرت توجه دارد و فصل پنجم به جنگ نرم و بازی بازیگرانش می‌پردازد.
با مطالعه این کتابچه خواننده می‌تواند به یک درک جمع‌بندی شده و نظام‌مند از مواضع، تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر این فتنه دست پیدا کند؛ خطوط اصلی تحلیل ماجرا را بدست آورد؛ ارزیابی جامعی از عوامل موثر در ماجراهای پس از انتخابات داشته باشد؛ و جایگاه، نقش و وظایف خود را در افق آینده مشخص نماید.
• ← کتاب کالبدشکافی فتنه 88 : دانلود
  • اصولگرای اصلاح طلب

انسان 250 ساله

چهارشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۲۸ ب.ظ

این کتاب شامل هفده فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به‌صورت ترتیبِ تاریخی زندگی ائمه از دوران پیامبر اعظم تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری می‌باشد؛ که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. در اولین فصل مروری گذرا بر زندگی سیاسی پیامبر اسلام شده؛ که توجه به وقایع این دوران به‌عنوانِ آینه‌ای تمام‌نما از کل زندگی ائمه و میزان و ملاکی برای شناخت حرکت جریان اصیل اسلام طی 250 سال، در ابتدا ضروری می‌نماید. سه فصل از این کتاب، تبیین‌کننده شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی به‌ویژه پس از حادثه عاشورا تا دوره امامت امام صادق است. اطلاع از این شرایط، به درک بهتر حرکت انسان 250 ساله در این برهه زمانی حساس کمک فراوانی می‌کند.

محتوای کتاب "انسان 250 ساله" به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیلِ تاریخی است؛ که به‌جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل‌گرا به زندگی هریک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند ارائه می‌دهد. لذا آشنایی هرچه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان 250 ساله را دلنشین‌تر می‌کند.

پس از مطالعه کتاب "انسان 250 ساله" شاید از خود بپرسید: آخر چگونه ممکن است کسی که تا این حد در زندگی‌اش مشغول فعالیت‌های سیاسی بوده ـ از جمله مبارزات گسترده پیش از انقلاب و عهده‌داری مهمترین مسؤولیت‌های کشور، پس از انقلاب ‌ـ بتواند با این ظرافت و دقت، در تاریخ زندگی ائمه تحقیق و تفحص کرده باشد؟ شاید تحقق نسبی این امر برای یک انسان معمولی طی سالیان طولانی مطالعه و تحقیق در منابع گوناگون و فراغت از بسیاری فعالیت‌های بزرگ و کوچک ممکن باشد. اما پاسخ به این سؤال بدون در نظر گرفتن ظرایف امر پروردگار در استمرار ولایت خود، ممکن نیست.

آنچه در سایه انتصاب الهی، نصیب نایب امام عصرعجّل الله فرجه شده و ایشان را میراث‌بر انبیاء و اولیاء در عصر غیبت کرده است، نه صرفاً کوششی علمی بر منابع کثیر و متعدد بوده، بلکه مجاهدت خستگی‌ناپذیر در پیرویِ عملی از سیره نیاکان خود در همه شئون زندگی بوده است. و ثمره تداوم این شجره طیّبه ـ ولایت الهی ‌ـ نه استادی توانا و دانشمند در رشته تاریخ، بلکه ایشان را چشمه جوشان حکمتی قرار داده، که یک تراوش آن، "انسان 250 ساله" است.

• ← کتاب انسان 250 ساله : دانلود

  • اصولگرای اصلاح طلب

چرا ایران باید پروتکل الحاقی را اجرا کند؟

چهارشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹ ق.ظ

طبق اظهارات یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس، جمهوری اسلامی (ایران) باید پذیرنده و همچنین اجرا کننده ی پروتکل الحاقی باشد که بنا به گفته ی ایشان " در صورت اجرای این پروتکل، آژانس می تواند به تأسیسات اعلام نشده ایران دسترسی پیدا کند و درخواست بازرسی های فوری بدهد که این برای شناسایی اقدامات اعلام نشده [احتمالی] مفید است."

فرمایشان جناب آمانو به این حد و در همین مقطع به رضایت نرسیده و در ادامه در قبال عدم پذیرش پروتکل فرمودند " در غیر این صورت ما فقط می توانیم بگوییم که فعالیت های اعلام شده ایران صلح آمیز است، اما نمی توانیم بگوییم که آیا هدف همه اقدامات اتمی ایران صلح آمیز است یا نه". خب این مسئله در ظاهر امر اصلاً هم بد نیست و چه بسا باید خوشحال هم بود از این قاطعیت و به نهایت رسیدن در مذاکرات هسته ای.

  • اصولگرای اصلاح طلب