تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

عرض سلام و خوش‌آمد

گفتمـان "ولایـت مطلقـه فقیـه" یعنی ..
اگـر مَردیـم از اصلاح سبـک زنـدگی، عـزم
در تغییر، از عمل و رسم اسلامی‌ بگوییم.
نـه شـناسـنـامـه، یـغـه، ریـش و انگشتـرِ
تمـام عقیـق‌مـان!

کاربردی حرف بزنیم ..
مُصلِحانه عمل‌گرا باشیم ..
اسلام را تکه تکه اجرا نکنیم!

#قانون‌گرایی، #عدل‌خواهی، #مطالبه‌گری
#ظلم‌ستیزی، #کارتشکیلاتی، #بصیرت‌
#اصلاح_سبک_زندگی_الزامیست.

اللهم احفظ‌ امامنـاالخامنـه‌ای
اللهم عجل لولیـک الفـرج مهدی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

☼ پاسخ پرسش اول :

• انقلاب اسلامی یعنی چه ؟ 

انقلاب اسلامی یعنی مبارزه برای اسلام به وسیله ی انقلاب ، انقلاب
هدف نیست ،  فقط وسیله ای هست برای رسیدن به هدف ( اسلام ) .

• اسلام انقلابی یعنی چه ؟ 

اسلام انقلابی یعنی مبارزه برای انقلاب ، اسلام وسیله ای هست
برای رسیدن به هدف که همان رسیدن است به ( انقلاب ) .

☼ پاسخ پرسش دوم :
 متفاوت اند یا در یک راستا و مکمل هم ؟ متفاوت اند ، بسیار هم متفاوت اند ، 
تفاوتی که در ابتدا اندک است و تفکیک پذیر نیست اما به مرور زمان مشخص یشود ، این تفاوت های کاملاً بنیادی و اصولی ،،،

• تفاوت اول : 
انقلاب اسلامی ، هدفش تحقق آرمان های اسلام است ، تلاشش برای اسلام است.
اما اسلام انقلابی ، تلاشش برای رسیدن به منافع انقلابی هست نه اسلامی .

• تفاوت دوم :

انقلاب اسلامی ، مبارزه را تنها مسیر تحقق آرمان ها نمیداند .
اسلام انقلابی تنها مسیر را در مبارزه با دیگر مذاهب میداند .

• تفاوت سوم :
انقلاب اسلامی ، بنیان اسلامی دارد و تک بعد نگر نیست .
اما اسلام انقلابی ، هرآنجا که منافع انقلابی بطلبد از اسلامیتش هم میزند .

خامنه ای (مدظله العالی) ، خمینی (ره) دیگر است

☼ پاسخ به آخرین پرسش :
 
• ما انقلاب اسلامی را برگزیده ایم ؟ یا اسلام انقلابی را ؟ 
ما امت حزب الله ، فرزندان روح الله (ره) ، فدائیان امام خامنه ای (مدظله العالی) انقلاب 
اسلامی را برگیزده ایم ، نه اسلام انقلابی را ،  این  را به گوش  تمام جهانیان عالم ،
به
خصوص امریکای مستکبر برسانید .. .
________________________________________

اللهم احفظ امامناالخامنه ای (مدظله العالی) ،،
اللهم عجل لولیک الفرج مهدی (عج) ..

 

  • اصولگرای اصلاح طلب

نظرات (۳)

خیلی جالب بود. این نوشته از خودتونه؟
پاسخ:
سلام .. وقت بخیر .
بله ، شخصاً نویسنده ی این مطالب هستم (تحلیل کاملاً شخصی) .
و این نظر لطف شما بزرگوار هست . به امید تحقق تمام آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی .. 

اللهم احفظ امامناالخامنه ای (مدظله العالی)
اللهم عجل لولیک الفرج مهدی (عج) 
حضرت امام(ره) با اشاره به فواید و برکات فروان و ارزشمند 8 سال جنگ تحمیلی، که آقای منتظری در سخنرانی عمومی 22 بهمن خود، این جنگ را بی‌فایده خوانده بود، ضمن بر شمردن بیش از 14 هدف و فایده برای جنگ، می‌فرمایند:
 
«جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامى سردمداران نظامهاى فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند»، و در انتها به عنوان مهمترین فایده جنگ می‌فرمایند: «از همه اینها مهمتر استمرار روح «اسلام انقلابى» در پرتو جنگ تحقق یافت‏»(صحیفه امام، ج21، ص283)
 
پاسخ:
سلام و تشکر از حُسن توجه شما .. 

← در همان کتاب صحیفه ی امام ،ج21،ص 282-283 اینطور نقل شده است :
من امروز براین عقیده ‏ام که مقتدرترین افراد درمصاف باآن همه توطئه ‏ها و خصومتهاو جنگ‏ افروزی هایی که در جهان علیه انقلاب اسلامی است، معلوم نبود موفقیت بیشتری از افراد موجود به دست می‏آوردند. در یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب خصوصاً از حوادث ده سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر اهداف و زمینه ‏ها موفق بوده است و به یاری خداوند بزرگ در هیچ زمینه‏ای مغلوب و شکست خورده نیستیم، حتی در جنگ پیروزی از آن ملت ما گردید و دشمنان در تحمیل آن همه خسارات چیزی به دست نیاوردند.
_________________
← نکته ی دومی که میتوان به آن اشاره داشت این مطلب هست که :
• در درون عبارت انقلاب اسلامی ، میشود تا روحِ اسلام انقلابی وجود داشته باشد(به قطع) اما اگر این معادله را معکوس ببینیم،نمیشود تا در درون اسلام انقلابی ، انقلاب اسلامی را با قاطعیت مورد تأیید و تأکید قرار داد.

• مسئله ی بعد ، استفاده از واژه ی استمرار قبل از عبارت (اسلام انقلابی) هست ، و آن به این معنا نیست که ما اسلامی انقلابی میخواهیم و نه انقلابی اسلامی ، بلکه این عبارت ، نشان دهنده ی آن روحیه ی
( عاشورایی - استکبار ستیزی و شهادت طلبی ) هست در این آرمان منتشره .


( اینجاست که تفاوت انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی به روشنی مشخص میشود )
خیلی عذر می خواهم من نقدی دارم بر همان جوابِ پرسش اول چرا که برای پاسخی که به ریشه و مفهوم کلمات برمی گردد حتما نیاز به ''رفرنس'' قابل اعتماد از فرهنگ لغات یا فرهنگ های دیگر یا لااقل سخنرانی باذکر روز و موضوع از فرد معتبر دارد.
دیگر انکه چون همان مرجعیت و جامعیت و حتمیت پاسخ به پرسش 1 زیر سوال هست من به نوبة خود به تبیین می پردازم ابتدا انقلاب اسلامی هدفی دار که اسلام خودش هدف آنست حکومت صالحان یا برپایی نظام اَتمّ دیگر آنکه اسلام انقلابی نوعی ترقی یافته اصیل جامع و پر محتوا از اسلام است که از اسلام های دیگر بهتر است (میگویم اسلام های دیگر چون درطول تاریخ اسلام فرق و شعب گشته و تعریف حقیقی آن از امامان معصوم صادر شده چون ما از حدیث بهره مندیم پس ایجاد شاکله اصلی با تمام جزییات برای ممکن نیست چونانکه اما رحمة اللّه علیه فرمودند (بی منبع) مانمی توانییم عدالت را درجهان  برپاکنیم چون از ما برنمی آید لیکن مقدمات را فراهم می کنیم
پس بدین ترتیب اسلام انقلابی هدفش انقلاب نیست و اگر هم باشد ایده شما باطل است زیرا خود انقلاب برحق است پس چون رابطه علیّت برقرار است اسلام انقلابی منشی از اسلام باید( ازتعریف شما) تلقّی شود که به اسلام بهتر و کاملتری برسد که این همان هدف انقلاب در بند بالاتر است
پس دیگر انگشت نمی فرسایم :-B
پاسخ:
عرض سلام و احترام

1/ بنظرم رفرنس دادن درخصوص دستور زبان فارسی و رابطه‌ی بین عبارات اول و دوم که گاهاً نقشهای متعددی رو میگیرند - که در اینجا بطور بدیهی کسره ی موجود فی مابین دو عبارت، ارتباط مظروف و ظرف رو مشخص می‌کنند - عملی خارج از عرف هست.

2/ نقدتون(پرسش) ضمن بجا و صحیح بودن، کمی نیازمند به بررسی(پاسخ) هست. در حقیقت، اصطلاح مطرح شده درباب انقلاب، شامل تمام انقلاب هاست و بی‌شک وقتی انقلاب محور شد، مظروف نیز در اختیار ظرف هست (تا قبل از حضور اسلام). اما وقتی ابتداً اسلام بعنوان قالب انتخاب شد، مظروف - که همان انقلاب هست - در اختیار قالب قرار خواهد داشت. 

3/ جنس و مدل انقلابی که در درونِ انقلاب اسلامی درحال تحقق هست، متفاوت از جنس و مدل اسلام انقلابیِ قبل از انقلاب اسلامی هست. به این معنا که در اسلامِ انقلابیِ پس از انقلاب اسلامی، انقلابی بودن بمعنای جهادی بودن، انقلاب در محتوا و به قصد اصلاح (با محوریت اسلام) هست. اما همین اصطلاح اسلامِ انقلابی را اگر قبل از انقلاب اسلامی در نظر داشته باشیم، میشود بوکوحرام، داعش، طالبان، القاعده و ... و علت اصلی جنسِ نقش پذیریِ اون انقلاب هست که قبل از اسلام آمده باشد یا بعد و بعنوان محتوای اسلام.

درخصوص نقل قولی که از حضرت امام روح الله(ره) فرمودید، نشانی کلام در (صحیفه امام، جلد21، ص16 و 17) قابل مشاهده هست که اینطور فرمودند :

"بله، البته آن پر کردن دنیا را از عدالت، آن را ما نمی‌توانیم [پر] بکنیم. اگر می‌توانستیم، می‌کردیم، اما چون نمی‌توانیم بکنیم ایشان باید بیایند. الآن عالم پر از ظلم است. شما یک نقطه هستید در عالم. عالم پر از ظلم است. ما بتوانیم جلوی ظلم را بگیریم، باید بگیریم؛ تکلیفمان است. ضرورت اسلام و قرآن [است،] تکلیف ما کرده است که باید برویم همه کار را بکنیم. اما نمی‌توانیم بکنیم؛ چون نمی‌توانیم بکنیم، باید او بیاید تا بکند. اما ما باید فراهم کنیم کار را. فراهم کردن اسباب این است که کار را نزدیک بکنیم، کار را همچو بکنیم که مهیا بشود عالم برای آمدن حضرت ..."

این اپیزود بیانگر این مطلب نیست که امام فرموده باشند انقلاب اسلامی(بدون حضور معصوم) ، توان تشکیل و برقراری شاکله عدالت را ندارد. در حقیقت به این معناست که حاکمیت و اقتدار اسلام در دو بخش خلاصه هست. یکم) تشکیل نظام و ایجاد بستر تحقق اسلامِ انقلابی(در پرتو انقلاب اسلامی) و دوم) تشکیل، تقویت و استمرار حکومت اسلامی اسلام (که در حیطه حضرت معصوم (ع) هست) که این دو مطلب از هم جداست.

لذاست که طبق توضیحات و عرایض، اسلامِ انقلابی زمانی بر حق هست، که با محوریت اسلام باشد، یعنی پس از تحقق انقلاب اسلامی، و بعنوان یک کاتالیزر، نیروی محرکه و یک پیش برنده به سویِ اصلاحاتِ منجر به تشکیل حکومت اسلامی باشد.


در نهایت اینکه، طبق عرض ابتدایی، غالب استدلال حضرتعالی هم صحیح بوده الحمدلله، اما با کمی تفاوت در محتوای توضیحی و ایضاً کمی پیچش موضوعی که با مطالعه کتاب (انقلاب اسلامی) که از استاد شهید مرتضی مطهری(رضوان الله علیه) هست، این مقدار چالش جزئی هم رفع خواهد شد.

تشکر از حوصله، دقت نظر و ثبت دیدگاهتون :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی