تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

عرض سلام و خوش‌آمد

گفتمـان "ولایـت مطلقـه فقیـه" یعنی ..
اگـر مَردیـم از اصلاح سبـک زنـدگی، عـزم
در تغییر، از عمل و رسم اسلامی‌ بگوییم.
نـه شـناسـنـامـه، یـغـه، ریـش و انگشتـرِ
تمـام عقیـق‌مـان!

کاربردی حرف بزنیم ..
مُصلِحانه عمل‌گرا باشیم ..
اسلام را تکه تکه اجرا نکنیم!

#قانون‌گرایی، #عدل‌خواهی، #مطالبه‌گری
#ظلم‌ستیزی، #کارتشکیلاتی، #بصیرت‌
#اصلاح_سبک_زندگی_الزامیست.

اللهم احفظ‌ امامنـاالخامنـه‌ای
اللهم عجل لولیـک الفـرج مهدی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

• روزی مسئله شورایی شدن رهبری سرتیتر خبرهایشان است؛ روزی مبحث رد صلاحیت یک فرد خاص! آن هم تنها به جهت نسب فامیلی ایشان با حضرت امام(ره) می شود سوژه خبرگزاری هاشان؛ مقطعی هم به بهانه میزان رد صلاحیت ها و چرایی هایش شروع می کنند به دانشگاه گردی و برگزاری اجتماعات به اصلاح خودشان اعتراض آمیز!؛ اما قطعاً همگان مطلع هستند هدف چه بوده و هست. هدفی که پی ریزی هایش در اویل انقلاب شروع شد و هم اکنون درحال ثبت ستون های این کاخ ابلیس اند.

• مدعی شده اند به این که مقام ولایت صرفاً حرفی میزند و در نهایت انفعال عبور می کنند از آن بیانات گذشته؛ مدعی شده اند به اینکه سیاست جمهوری اسلامی براساس نقد پذیری نبوده و حتی شخص مقام ولایت تحمل شنیدن کلام نقدآمیز را ندارد و نظام #دیکتاتوری ست؛ حال آنکه بیانات صریح مقام ولایت - در انتهای یادداشت برخی از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب ارائه خواهد شد - گواه بر نغض این مدعی ست.گویی خودشان و عملکردهاشان فراموش شده است و آن خفقان ایجاد شده در آن دوران را به یاد نمی آوریم!. بنظرم این عبارتها ، همان محوری ترین شعار فتنه سال 78 و 88 هستندکه امروز به نحوی دیگر درحال گذر اند از کلام این خواص بی خواص! باید پرسید چگونه شده است که امروز به یاد این موضوع طرح شده توسط مقام ولایت افتاده اند؟ اگر دلسوز بوده و هستند، به چه علت عامل تحقق نبوده و نیستند و تنها به طرح دغدغه اکتفا می‌کنند؟ آیا این همان نقدی نبوده است که ایشان به رهبر معظم انقلاب وارد دانسته اند؟ شاید بنظرم باید به سراغ مثلی قدیمی رفت، آنچنان که می گویند "#دروغگوی_کم_حافظه!"

○ تنها بخشی از بیانات امام خامنه ای مدظله العالی در باب توصیه و تأکید بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تخصصی و دانشجویی :
(بزودی موارد متعدد یانات بصورت عکس نوشت درج خواهد شد)

• بنده گفتم کرسی آزادفکری را در دانشگاه‌ها به وجود بیاورید. خوب، شما جوانها چرا به وجود نیاوردید؟ شما کرسی آزادفکری سیاسی را، کرسی آزاد فکری معرفتی را تو همین دانشگاه تهران، تو همین دانشگاه شریف، تو همین دانشگاه امیرکبیر به وجود بیاورید. چند نفر دانشجو بروند، آنجا حرفشان را بزنند، حرف همدیگر را نقد کنند، با همدیگر مجادله کنند. حق، آنجا خودش را نمایان خواهد کرد. حق اینجوری نمایان نمیشود که کسی یک انتقادی را پرتاب بکند. اینجوری که حق درست فهمیده نمیشود. ایجاد فضای آشفته‌ی ذهنی با لفاظی ها هیچ کمکی به پیشرفت کشور نمیکند. شما تجربه‌ی این پدر پیرتان را در این زمینه داشته باشید.

۱۳۸۸/۰۸/۰۶
◘ بیانات در دیدار جمعی از نخبگان علمی کشور

• «کرسى‌‌هاى آزاد اندیشى» که ما مطرح کردیم که مستلزم بحثهاى آزاد دانشجویى در محیط دانشگاه‌‌ها است، بسیارى از مسائلى را که در اینجا دوستان مطرح کردند، میتواند تعیین تکلیف کند، روشن کند؛ جهات مثبت و منفىِ هر مطلبى را در بحثهاى دانشجویى باید بتوانند به دست بیاورند.

۱۳۹۳/۰۵/۰۱
◘ بیانات در دیدار دانشجویان

• یکی از موضوعاتی که حتماً لازم است من عرض بکنم، مسئله‌ی آزاداندیشی است که در بعضی از صحبتهای آقایان بود. چرا این کرسیهای آزاداندیشی در قم تشکیل نمیشود؟ چه اشکالی دارد؟ حوزه‌های علمیه‌ی ما، همیشه مرکز و مهد آزاداندیشىِ علمی بوده و هنوز که هنوز است، ما افتخار میکنیم و نظیرش را نداریم در حوزه‌های درسىِ غیر حوزه‌ی علمیه، که شاگرد پای درس به استاد اشکال کند، پرخاش کند و استاد از او استشمام دشمنی و غرض و مرض نکند. طلبه آزادانه اشکال میکند، هیچ ملاحظه‌ی استاد را هم نمیکند. استاد هم مطلقاً از این رنج نمی‌برد و ناراحت نمیشود؛ این خیلی چیز مهمی است. خوب، این مال حوزه‌ی ماست.

۱۳۸۶/۰۹/۰۸
◘ بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلّغان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه کشور

انتهای یادداشت/049

نظرات (۲)

آتشی افتاده در این بزم بنزین کم بریز لطفا
مستقیم گفتنش بنزینی بیش نیست ای برادر بنزین کمتر بریز
آتشی افتاده در این بزم بنزین کم بریز لطفا
مستقیم گفتنش بنزینی بیش نیست ای برادر بنزین کمتر بریز
پاسخ:
روشنگری بمعنای افزون بنزین به آتش نیست. آقای هاشمی در نظام و برعلیه نظام نیست. آقای هاشمی یک روزی شاید همرزم  مقام ولایت میبود اما امروز، جز بازی در نقش جناب زبیر و اعلان جنگ علیه ولایت، نقشی ایفا نمی کنند. فتنه جدید دوقطبی سازی ست. اما نه بین زبیر علی، بلکه بین معاویه و علی(ع)؛ باید ترسید اگر عمروعاص و ابوموسی اشعری بشوند قاضیان این ماجرا و منتخبین امت.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی