تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

عرض سلام و خوش‌آمد

گفتمـان "ولایـت مطلقـه فقیـه" یعنی ..
اگـر مَردیـم از اصلاح سبـک زنـدگی، عـزم
در تغییر، از عمل و رسم اسلامی‌ بگوییم.
نـه شـناسـنـامـه، یـغـه، ریـش و انگشتـرِ
تمـام عقیـق‌مـان!

کاربردی حرف بزنیم ..
مُصلِحانه عمل‌گرا باشیم ..
اسلام را تکه تکه اجرا نکنیم!

#قانون‌گرایی، #عدل‌خواهی، #مطالبه‌گری
#ظلم‌ستیزی، #کارتشکیلاتی، #بصیرت‌
#اصلاح_سبک_زندگی_الزامیست.

اللهم احفظ‌ امامنـاالخامنـه‌ای
اللهم عجل لولیـک الفـرج مهدی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

اگر در همان 73 ، به عبارتی که حضرت آقا با آه و از سرعصبانیت و با صراحت تمام فرموند " آرزوی واقعی من این است که ما در چاه های نفت را ببندیم و اقتصاد خود را براساس کالاها و محصولات غیر نفتی بنیاد نهیم". (13/02/1373) به این توصیه ها توجه میشد و با این عبارات و عنانوین صرفاً با دید عام به یک سخنرانیِ ساده نگاه نمیشد ، دیگر امروز کار به جایی نمیرسید که عربستان بتواند بازار فروش کشوری مثل ایران را ، که از لحاظ کیفیت عالی و از نظر حجم منابع طبیعی تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر در منطقه و دنیا حرف اول را میزند ، فقط با یک تبانی ساده و با کاهش میزان چند دلاری نفت ، بازار فروشمان خراب نمیشد.

یک شیوه همیشه در سیاست مطرح بوده و دیده میشود و نام آن سیستم قطره چکانی ست ، یعنی باید گذاشت کشور وارد کننده همیشه تشنه ی محصول باشد و همیشه محتاج به این محصول ، نگاهی که بعضی مسئولین در زمینه ی صادرات دارند نگاهی افراط گرایانه به صادرات هرنوع محصولی ست ؛ از صادرات دانه ی ذرت دامی به ایالات متحده عربی گرفته ، تا میزان صادرات نفت به هند و چین و ماچین که الحمدلله میزان صادرات به چین هر روز بیشتر نیز میشود. چگونه و با چه ادبیاتی ب این مسئولین باید فهماند که این مسئله یک نقشه ی از پیش تعیین شده و محاسبه شده است؟ آنها میبرند تا هم استفاده ببرند و هم از منابع ما هند و چین و ماچین که الحمدلله میزان صادرات به چین هر روز بیشتر نیز میشود. چگونه و با چه ادبیاتی ب این مسئولین باید فهماند که این مسئله یک نقشه ی از پیش تعیین شده و محاسبه شده است؟ آنها میبرند تا هم استفاده ببرند و خود را بسازند و هم از منابعی که مفت مفت و فقط بخاطر حفظ جایگاه در میزان فروش نفت ، این نعمت طبیعی را میفروشد کم کنند تا دیگر نشود اهرم فشاری بر صاحبان قدرتِ کاذب در جامعه ی بین الملل.

لااقل اگر مسئولین اجرایی و درست اندرکاران محترم به نام سال ها توجهی مینمودند از سال 86 تا به امروز ، در تمامی شعارهایی که منتسب به سال ها شده ، عبارت «اقتصاد» بکار گرفته شد. کجا بودند و چرا نشنیدند این ها را ؟ به قول جناب رسایی (نقل به مضمون) " در یک اجتماع وجود فساد بد هست اما ، بدتر آنجاست که مسئولین فساد را ببینند و انفعال بخرج بدهند " . خب این همه فساد ، کار به جایی رسیده که حضرت آقا باید رسماً و کتباً و علناً خطاب به سه قوه درمورد مبحث برخورد با مفاسد مورد خطاب قرار بدهند ؟  اقتصادی که وابسته است به میزان فروش نفت ، میزان فروشی که وابسته است به درجه و رتبه و جایگاه فروش ، و همه ی این ها وابسته هستند به میزان درخواست متقاضی . و ایرانی که امروز اگر از همان سال های ابتدایی به توصیه ها و تذکرات و هشدارهای مقام ولایت توجه مینمود ، میتوانست همین نفت را اهرم فشاری برای کنترل نبض اقتصاد نفتی جهان سازد ، دیر به این مقام نمیرسید که وابستگی بودجه ی ..... بماند بقیه اش.

• در پایان هم قسمتی از بیاناتِ شاید فراموش شده ی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) :
" اقتصاد ما دچار این اشکال است که وابسته‌ی به نفت است. ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم؛ دولتهای ما در برنامه‌های اساسیِ خودشان این را بگنجانند. من هفده هجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم، بتوانیم درِ چاههای نفت را ببندیم. آقایانِ به قول خودشان "تکنوکرات" لبخند انکار زدند که مگر میشود؟! بله، میشود؛ باید دنبال کرد، باید اقدام کرد، باید برنامه‌ریزی کرد. وقتی برنامه‌ی اقتصادی یک کشور به یک نقطه‌ی خاص متصل و وابسته باشد، دشمنان روی آن نقطه‌ی خاص تمرکز پیدا میکنند." (01/01/1392)

← ثبت این یادداشت در پایگاه خبری راهکارنیوز www.rahkarnews.ir همچنین پایگاه خبری 9دی ww.9dey.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی