تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

عرض سلام و خوش‌آمد

گفتمـان "ولایـت مطلقـه فقیـه" یعنی ..
اگـر مَردیـم از اصلاح سبـک زنـدگی، عـزم
در تغییر، از عمل و رسم اسلامی‌ بگوییم.
نـه شـناسـنـامـه، یـغـه، ریـش و انگشتـرِ
تمـام عقیـق‌مـان!

کاربردی حرف بزنیم ..
مُصلِحانه عمل‌گرا باشیم ..
اسلام را تکه تکه اجرا نکنیم!

#قانون‌گرایی، #عدل‌خواهی، #مطالبه‌گری
#ظلم‌ستیزی، #کارتشکیلاتی، #بصیرت‌
#اصلاح_سبک_زندگی_الزامیست.

اللهم احفظ‌ امامنـاالخامنـه‌ای
اللهم عجل لولیـک الفـرج مهدی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

انقلاب صورت پذیرفت ، انقلابی که حاصل تلاش های بی وقفه ی تمامی عالمان در تمام عرصه ها بود که البته منجر به حمایت ملت از انها شد ، تلاش هایی که با محوریت تجزیه و تحلیل مسائل و وقایع روز انجام میشد ، تا ملت بدانند و آگاه باشند از اقدامات انجام شده و وخامت اوضاع موجود و پیش رو. انقلاب با شعار های کاملاً آرمانی که دقیقاً مطابق با خواسته ها و مطالبات ملت بیدار شده بود ، محقق شد . اما عالمان به عرصه سیاست و آنهاکه ازضرورت تحلیل وتحلیل شناسی در عرصه حفظ مبانی و آرمان های ارزشی اطلاع داشتند،سریعاً تمام رسانه را بسیج نمودندبرای آگاه سازی ملتی که فعلاً دربحبوحه ی انقلاب هستندو فضای خیابان ها همچنان ملتهب است.برنامه ای همچون اهداف انقلاب اسلامی که بامحوریت تحلیل آیت الله دکتر بهشتی صورت پذیرفت که ایشان ابتدا به رونشگری انقلاب سپس برنامه ها و درنهایت اهداف ومتأثرات انقلاب پرداختند. یا استاد شهید مرتضی مطهری که با مقالات و مکتوبات خود به تحلیل های جامعی در اشکال مختلف همچون نقد و طرح پرسش و پاسخ می پرداختند .

این درس تاریخ است که هر جا تحلیل غلط و اشتباه شد ، امامی شهید ، متواری یا محکوم به مدارا شد . تحلیل غلط و عدم شناخت صحیح شرایط موجود یازده امام را از جهان تشیع ، اسلام و عالم هستی گرفت ؛ چراکه همیشه بعضی هستند که به تقابل با حق و حقیقت ایستاده اند و قسم به نابودی حق خورده و این میان ، از غفلت و تحلیل های غلط عوام و قشر خاکستری ؛ همیشه به نفع خود سود برده اند ، میبرند و خواهند برد .

امام حسن مجتبی (ع) به واسطه ی همین عدم قدرت تحلیل سیاسی یارانِ به ظاهر انصار خود ، محکوم به پذیرش صلح شد و این مسئله شاید در ظاهر شکست تلقی نشود اما برای هدفی که مدنظر بوده و هست ، یعنی یک ایستگاه اجباری و این یعنی همان شکست ؛ هرچند امام حسن (ع) از یک شکست ، برد بیرون کشید اما در حقیقت ماجرا تغییری نخواهد بود .

فتنه ی بعد از انتخابات ، ایجاد اغتشاشات و ناآرامی های سال 88 ، نتیجه ی فراموشی و غفلت در همین مسئله هست ، یعنی غفلت در مسئله ی تحلیل درست داشتن ؛ این مسئله دلایل زیادی دارد که قطعاً مورد ذکر است اما مهم ترین این ها ، مسئله ی ضعف مدیران و مسئولین مرتبط با این ماجراست. مسئولین فرهنگی ، قوای اجرایی دولت ها ، قوای مدیریت و نظارت ها و از همه مهم تر ، عدم پذیرش این کوتاهی خود به تنهایی ادله ای قوی برای یک نتیجه ی منفی ست .

الحمدلله ملت همیشه بیدار ، غیرتمند و ولایتمدار ، مجدد با همان شور و شوق و همان غیرت و تعصب مثال زدنی پا به عرصه مقابله با فتنه قرار دادند و با تمام وجود از انقلاب ، آرمان ها ، ولایت و نظام جمهوری اسلامی دفاع نمودند . دفاعی که بعد از بیانات امام خامنه ای مدظله العالی در پشت تریبون نماز جمعه سال 88 که فصل الخطاب جهت اتمام درگیری ها بود ،مهر تأییدی بود بر این مسئله و این یعنی یک مردم سالاری دینی ، یک جمهوریت تمام و کاملاً محسوس و یک انقلابِ همیشه زنده ، پایدار و البته مقام در برابر تمام آسیب ها و هجمه های اجتماعی ، فرهنگی و نظامی .هرچند که در بخش اجتماعی و فرهنگی ضعف بسیار بسیار زیاد است و قابل تأمل .

• در انتها ، شاخص تحلیل درست از منظر امام خامنه ای مدظله العالی: آنچه که راه را مشخص میکند، بصیرت است. این سردار محترم و گرامی خیلی درست گفتند که بسیجیان در قبال پیچیدگی اوضاع توانسته‌اند در ذهن خود و فکر خود و شخصیت خود پیچیدگی ایجاد کنند و بشناسند؛ قضایای سال 88 این را نشان داد. ممکن بود خیلی‌ها اشتباه کنند و خیلی‌ها هم اشتباه کردند؛ اگرچه اکثر آن کسانی که اشتباه کرده بودند، به فاصله‌ی کمی اشتباه را تصحیح کردند؛ اما حرکت عظیم بسیج، این شاخص بصیرت و این پرچم بصیرت را برای خود حفظ کرد؛ اشتباه نکرد؛ همان طور که امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) فرموده بود: «لا یعرف الحقّ بالرّجال»؛ با چهره‌ها نمیشود حق را تشخیص داد. یک چهره‌ی موجه محترم است، مورد قبول است، مورد تکریم است؛ اما او نمیتواند شاخص حق باشد. باید راه را تشخیص داد تا بفهمیم این شخص حق است یا باطل. هر که از این راه رفت، حق است؛ هر که از راه حق نرفت، مردود است. قدرت تحلیل باید پیدا کرد، قدرت تشخیص باید پیدا کرد. امام فرمودند اگر من از اسلام جدا شوم، مردم از من رو برخواهند گرداند. شاخص، اسلام است؛ شاخص، اشخاص نیستند؛ این حرف امام (رضوان اللَّه علیه) است. او به ما یاد داد که راه را تشخیص بدهیم، حرکت صحیح را تشخیص بدهیم، نقشه‌ی دشمن را بفهمیم و بخوانیم تا بتوانیم بفهمیم کدام کار در جهت دشمن و در خط دشمن است و کدام کار در ضد اوست. پس بصیرت، عنصر اول است. بصیرت را نباید فراموش کرد.«89/08/02»

← ثبت این یادداشت در پایگاه خبری - تحلیلی 9دی www.9dey.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی