تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

همه چیز قابل تحلیل است و تحلیل، وظیفه تمامی بسیجیان انقلابی و اصولگرایان اصلاح طلب

تحلیل نامه

عرض سلام و خوش‌آمد

گفتمـان "ولایـت مطلقـه فقیـه" یعنی ..
اگـر مَردیـم از اصلاح سبـک زنـدگی، عـزم
در تغییر، از عمل و رسم اسلامی‌ بگوییم.
نـه شـناسـنـامـه، یـغـه، ریـش و انگشتـرِ
تمـام عقیـق‌مـان!

کاربردی حرف بزنیم ..
مُصلِحانه عمل‌گرا باشیم ..
اسلام را تکه تکه اجرا نکنیم!

#قانون‌گرایی، #عدل‌خواهی، #مطالبه‌گری
#ظلم‌ستیزی، #کارتشکیلاتی، #بصیرت‌
#اصلاح_سبک_زندگی_الزامیست.

اللهم احفظ‌ امامنـاالخامنـه‌ای
اللهم عجل لولیـک الفـرج مهدی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

چرا انقلاب شد ؟؟ ..

جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۱۶ ق.ظ

• ب - ماهیت طاغوتی رژیم شاهنشاهی :

از دیدگاه امام خمینی (ره) هر حکومتی که مشی اسلامی را در همه زمینه‌ها مراعات نکند و محتوای آن اسلامی نباشد طاغوت است .بر همین مبنای میشود نتیجه گیری داشت که حضرت امام (ره) به چه علت قیام کردند و به چه علت همراهی صورت پذیرفت .. و اینکه اصلاً مصداق تشخیص طاغوت چیست وباید چگونه با طاغوت به مبارزه پرداخت .. . 

امام خمینی (ره) :
حکومت طاغوت را در برابر حکومت عدل قرار داده و می‌فرمایند: ما امیدواریم که با پیوستن به هم بتوانیم این طاغوت‌ها را تا آخر از بین ببریم و به جای آن یک حکومت عدل اسلامی که مملکت ما برای خودمان باشد و همه چیزمان به دست خودمان باشد . 

« امام خمینی (ره)، صحیفه نور، ج 5، ص 58 »

 

• ج - ترویج فساد :

حضرت امام (ره) یکی از مواردی را که موجب پیدایش انقلاب اسلامی میدانست ترویج علنی فساد در رژیم شاهنشاهی بود ، چه در دستگاه حکومتی ، چه در دستگاه قضایی ، چه در دستگاه دانسجویی ، چه عام مردم ، پس بسیا روشن است که رژیم شاه یک تولید کننده و مروج فساد بوده و نه یک رژیم که صرفاً طاغوتی باشد .. .پس باید علیه این رژیم طاغوتی فاسد قیام کرد .

امام خمینی (ره):
انقلاب ایران در اثر مفاسدی است که در هیأت حاکمه وجود دارد و همچنین بر اثر کارهای مخالف عقل است که شاه انجام می‌د‌‌هد و خرابی‌هایی که با دست عمال شاه در سراسر مملکت انجام می‌گیرد. (1) مراکز فحشا در این کشور این‌قدر زیاد بود که احصاء نداشت. مراکز فساد این‌قدر بود که جوان‌های ما را به فساد کشاند... کاری کردند که ملت ما به جان آمد... و خدای تبارک و تعالی بر این ملت منت گذاشت و قیام کردند (2) .  

« امام خمینی (ره)، صحیفه نور،ص 148 و 168 »

 

• د - وابستگی رژیم به بیگانه :

رژیم شاه کاملاً وابسطه بود ، وابستگی به معنای تام و تمام . یعنی در تمامیت رژیم ، یعنی در تمامی جوانب و مسائلی که میشود مطرح کرد و یا انها که نمیشود .. . مسائل اقتصادی ، مسائل سیاسی ، مسائل فرهنگی ، مسائل اجتماعی .. بگونه ای که موجب به یغما رفتن تمامی ثروت‌های ملی میشد که خوش بختانه با آگاهی مردم این مسیر متوقف شد .

امام خمینی (ره) :
فشار بیش از حد شاه مردم را چنان در تنگنا قرار داد که آنان دست به یک قیام همگانی زدند. شاه استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی ما را از بین برده است و ایران را در همه ابعاد وابسته به غرب و شرق کرده است. مردم ایران را زیر شکنجه و سیاهچال‌های زندان کشته است. از تمام علما و خطبا برای گفتن حقایق جلوگیری کرده است تمام اینها موجب شده است که مردم مسلمان ایران خواستار یک حکومت اسلامی باشند .

« امام خمینی (ره)، صحیفه نور، ج 3، ص164 »

• هـ - جدایی از ملت :

رژیم شاهنشاهی به دلیل ویژگی‌هایی که بیان شد از پایگاه مردمی برخوردار نبود. طبیعت وابستگی و اتکا به ذخایر زیرزمینی همچنان که تدا اسکاچپول در مقاله «حکومت تحصیلدار و اسلام شیعی در انقلاب ایران» خاطر نشان می‌سازد (1) موجب پیدایش دیوار بلند بی‌اعتمادی میان مردم و حکومت وابسته شده بود به طوری که شاه تا آخر به اهمیت مردم پی نبرده و انقلاب ایران را توطئه خارجی تبیین می‌کرد. بر خلاف شاه که با ارائه نظریه «توطئه» ناآگاهی خویش را تئوریزه نمود، از دیدگاه امام بیگانگان هیچ نقشی در پیدایش انقلاب نداشتند. به عقیده امام اگر پایگاه داشت این مرد (شاه) بین مردم، اگر نصف قدرتش را صرف کرده بود برای ارضای مردم، هرگز این قدرت به هم نمی‌خورد. (2) ... فقط آن رده‌های بالای ارتش و قوای انتظامی باقی را دیگر به هیچ نمی‌گرفتند نه ادارات و نه ارتش. آن رده‌های پایین، نه مردم و نه بازار و نه مسجد و نه روحانیت و نه دانشگاه هیچ یک را به حساب نمی‌آوردند، اینها چیزی نمی‌دانستند. اینها را و بزرگتر خطای اینها همین بود که ملت را چیزی نمی‌دانستند. ملت همه با هم شدند برای اینکه همه ناراضی بودند. (3)

(1) =تدا اسکاچپول مجموع مقالات رهیافت‌های نظری بر انقلاب اسلامی،گردآورنده: عبدالوهاب فراتی، ص185 ـ 216 .
(2) = امام خمینی (ره)، صحیفه نور، ج 7، ص5 .
(3) = امام خمینی (ره)، صحیفه نور، ج 11، ص128 .

صراط المستقیم اسلام ( ولایت مطلقه فقیه ) است

...................

________________________________________________

اللهم احفظ امامناالخامنه ای (مدظله العال) ،، 
اللهم عجل لولیک الفرج مهدی (عج) .. 

نظرات (۱)

  • پریشان نویس
  • با سلام
    اگر متن نوشته ی خودتان است باید بگویم احسنت به این مطالعه و دقت و پژوهش...
    به روزیم با یک پست با طعم 3:03 صبح
    پاسخ:
    سلام .. وقت بخیر .
    بله ، خودم نویسنده ی این مطالب هستم (تحلیل کاملاً شخصی) .
    و این نظر لطف شما بزرگوار هست . امیدوارم تا به کمک مخاطبین تیز بین و با بصیرتی چون شما
    مطالب بیشتری رو مورد تحلیل و بررسی قرار بدم ، تا هم بنده و هم دیگران سودی برده باشیم.
    به امید تحقق تمام آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی .. 

    اللهم احفظ امامناالخامنه ای (مدظله العالی)
    اللهم عجل لولیک الفرج مهدی (عج) 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی